নিউটনৰ প্রথম সুত্রটো মনত আছে নে ? প্রতিতো চলন্ত বস্তুই
চলি থাকিব বিছাৰে আৰু গতিশিল সত্তা্ই গতিত
থাকিব বিছাৰে ।যেতিয়ালৈ বাহিৰৰ কোনোবাই তাক দকা
হকা দি তাৰ স্ধিতাবস্থা সলনি কৰিবলে সামর্থ নহয়। সেয়াই জডতা।
জীৱনো
বিজ্ঞানেই।পদার্থ বিজ্ঞানৰ বিজ্ঞানৰ প্রতিতো সুত্রৰ আৰতে বিচাৰিব জানিলে আমি পাও জীৱনৰ নির্মোহ দর্শণ। জীবনৰ পৰিঘটনাবোৰ সুত্রৰ সীমাত পৰিসীমাৰে আমি
নিশ্চয় বান্ধি ৰাখিব নোৱাৰো।কিন্তু যদি
পদার্থ বিজ্ঞানৰ উপপাদ্যবোৰৰ চলকবোৰত প্রকৃত জীবনৰ উপমাৰে ৰিজাও (যেনে ধৰক জীৱন=E ,m= সত্তা c= পৰিবর্তনশিলতা) সেই উপপাদ্যবোৰ
হৈ পৰিব নির্মোহ সত্য (অহ ঠিক সত্য নহয় ,সত্যৰ দৰে কিয়নো পৃথিৱীৰ সকলো বস্তু
আপেক্ষিক)। পদার্থ বিজ্ঞানতেই অস্তিত্তৰ অসহনীয় প্রশ্ণবোৰৰ উত্তৰ পাব পাৰো নেকি ?
এই যে প্রায়ে আমনি কৰে :মই কোন ,কি লেগে মোক ,কোন মই ,কলৈ আহিছো ,কলৈ যাম ? বা কিয় ?
তেনেতে পদার্থ বিজ্ঞানৰ এটি সুত্রই মোক বাৰুকৈয়েই আকর্ষিত
কৰিলে :সুত্রটোই কয় প্রতিটো ঘটনা এটি
শৃংখলৰ অংশ।মানে এই যে ইয়াত পখিলাটো উৰিছে ,তাৰ কম্পনেও সৃষ্টি কৰিব পাৰে এটি
ধুমুহা।ইয়েইটো বাটাৰফ্লাই এফেক্ট ।মানে এই কোলাহলভৰা (Chaos theory ) পৃথিৱীত সত্যৰ উৎস যদি বিছাৰিব খুজিছো তেনেহলে প্রতিতো ঘটনাৰ আৰত কিবা এটি কাৰণ,প্রতিতো
কামৰেই কিবা নহয় কিবা এটি ফলাফল আছে ।বাটাৰফ্লাই এফেক্ট সহজ ভাষাত বুজাবলৈ এনেকৈয়ে কৈছে
বিজ্ঞানীসকলে। (চাওক ভাষা নিউটনৰ সুত্রৰ লগতো মিলে আৰু পুৰাণ ,গীতাৰ শ্লোকৰ লগতো
মিলে) ,
দৈনদন্তিন জীৱন ঘটি থকা ঘটনাবোৰো যেনে যি হৈ আছে যেনেকৈ হৈ
আছে তেনেকৈয়েই চলি থাকিব ।মৰা জনে বাৰে
বাৰে মৰি থাকিব , মাৰাোতাই মাৰি
থাকিব। কোনো ভাবলেশহীন ।
কিন্তু
যেতিয়া আমি সৰু এটা ধনাত্মক পদক্ষেপ লও তাৰপিচত কৰবাত ,হয়তো আমি গম নোপোৱাকৈয়েই কাৰোবাৰ সজ পৰিবর্তনো
হব পাৰে।তাকে আমি বাটাৰফ্লই এফেক্ট বুলিব পাৰো নেকি? মোৰ এটা গল্প বাটাৰফ্লাই এফেক্টত তাকেই ভবা হৈছে :-আফ্রিকা মহাদেশত হোৱা পখিলাৰ কম্পনৰ প্রভাব ভাৰতত হব পাৰে নে?
No comments:
Post a Comment